لازانیا
زمان جاري : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 1:16 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
لازانیا
تعداد بازديد : 10
mahtab65 آفلاين


مدیر ارشد

ارسال‌ها : 50
عضويت: 30 /2 /1393
محل زندگي: شهر من گم شده است...
سن: 27
تشکرها : 7
تشکر شده : 61
لازانیا

لازانیا
لازانیا1 بسته
گوشت چرخ کرده 200-250 گرم
فلفل دلمه ای1 عدد كوچك
پیاز سرخ كرده 2 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا 1بسته
آب حدود 2 لیتر
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
نمك و فلفلبه قدر كافی
طرز تهیه مایه گوشت:
گوشت چرخ كرده، فلفل دلمه ای خرد شده، قارچ خرد شده، پیازداغ، نمك و فلفل را در ظرف مسطحی با هم مخلوط می كنیم ظرف را بدون درپوش به مدت 5-4 دقیقه قدرت 100% مایكروویو می گذاریم تا مواد تفت بخورد. در این فاصله یك بار مواد را هم می زنیم. سپس رب گوجه فرنگی را با كمی آب جوش و زعفران مخلوط كرده و به مواد اضافه می كنیم و در ظرف را می گذاریم. مجدداً دستگاه را به مدت 5-4 دقیقه قدرت 100% روشن می كنیم تا مواد پخته شوند.
طرز تهیه لازانیا:
آب را داخل ظرف كاملاً گودی می ریزیم، 2 قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه می كنیم و می گذاریم تا به جوش آید سپس نمك را به آب اضافه كرده و ورقه های لازانیا را داخل آن قرار می دهیم و مجدداً دستگاه را به مدت 8-6 دقیقه قدرت 100% روشن می كنیم تا لازانیا مغزپخت شود بعد آنرا آبكش می كنیم. ظرف مسطحی را انتخاب ته ظرف را چرب می كنیم یك لایه از ورقه های لازانیا داخل آن قرار می دهیم و روی آنرا از مایه گوشت و یك لایه پنیر رنده شده می ریزیم بدین ترتیب لایه ها دوباره تكرار شود (لایه آخر بدون پنیر).
ظرف را با درپوش به مدت 6-5 دقیقه قدرت 100% در مایكروویو می گذاریم بعد از اتمام این زمان در ظرف را برداشته پنیر را روی آن می پاشیم ظرف را بدون درپوش روی سه پایه فلزی قرار می دهیم دستگاه را به مدت 6-5 دقیقه با تركیب گریل و قدرت 60% (كلید تركیبی) روشن می كنیم تا سطح پنیر كمی طلایی گردد.

منبع:internet
پنجشنبه 01 خرداد 1393 - 22:41
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 1 کاربر از mahtab65 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: ttsa -
mahtab65 آفلاين


مدیر ارشد

ارسال‌ها : 50
عضويت: 30 /2 /1393
محل زندگي: شهر من گم شده است...
سن: 27
تشکرها : 7
تشکر شده : 61
پاسخ 1 : لازانیا
نحوه ی تهیه ی لازانیا
مواد لازم:
خمیر مخصوص لازانیا=یک کیلو(در حدود 16 تکه)
سوسیس با کالباس=نیم کیلو
پنیر پیتزا رنده شده=150 گرم
کنسرو قارچ=یک قوطی متوسط
پیاز سرخ کرده=2 تا 3 قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی=2 قاشق سوپخوری
سس بشامل یا سفید=3 پیمانه
کره=100 گرم
خامه=100 گرم
نمک و فلفل=بقدر کافی
طرز تهیه:
قارچ و سوسیس یا کالباس را ریز خرد می کنیم با پیاز سرخ کرده کمی سرخ می کنیم آب گوشت و رب گوجه فرنگی را در آن می ریزیم می گذاریم بجوشد تا آب آن تبخیر شود کمی نمک و فلفل می زنیم.نصف لیوان از سس را به آن مخلوط می نمائیم می گذاریم آهسته چند جوش بزند. در ظرفی آب می ریزیم یک قاشق روغن و یک قاشق نمک به آب اضافه کرده می گذاریم بجوشد.خمیر لازانیا را از هم جدا نموده داخل آب قرار می دهیم تا جوش آید کاملا نرم شود(زیاد له نگردد)بعد آنرا در صافی می ریزیم و روی آنرا آب سرد می ریزیم تا بهم نچسبند. ته ظرف نسوز و مستطیل شکل را کمی چرب می کنیم یک ورقه لازانیا روی آن می چینیم مقداری از مایه گوشتی که قبلا آماده کرده ایم روی آن می ریزیم کمی پنیر رویش می پاشیم یک ردیف دیگر خمیر لازانیا روی آن قرار می دهیم و بقیه گوشت را روی آن می ریزیم و باز کمی پنیر رویش می پاشیم با چند ورقه خمیر لازانیا روی آنرا می پوشانیم بقیه سس را روی آن می ریزیم و بقیه پنیر را هم رویش می پاشیم و کره را قطعه قطعه کرده روی آن قرار می دهیم و با حرارت 400 درجه فارنهایت نیم ساعت تا سه ربع ساعت طبخ می نماییم تا روی آن طلایی شود.باید توجه داشت خامه را با سس مخلوط می نماییم.

منبع:internet


پنجشنبه 01 خرداد 1393 - 22:43
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 1 کاربر از mahtab65 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند:ttsa -






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


moisrex
facebook twitter RSS in G+